Klagomål boendemiljö

Problem i boendemiljön kan orsakas av många saker. Det kan handla om till exempel bristande ventilation, fukt- och mögel, buller, lukt eller andra störningar.

Kontakta först den som orsakar störningen

Det är viktigt att den som orsakar störningen får möjlighet att undersöka och åtgärda problemet. Prata med din hyresvärd eller bostadsrättsförening om det finns problem med din inomhusmiljö. Är det grannen eller en annan verksamhet som stör, till exempel en restaurang, kontaktar du grannen eller ägaren och berättar om ditt problem.

Anmäla klagomål på boendemiljö

Får du inte hjälp från din hyresvärd eller bostadsrättsförening eller den som stör, kan du anmäla ditt klagomål till oss genom att kontakta vår servicetelefon på 08-606 73 00 eller mejla din fråga till vår e-post: miljokontoret@smohf.se för mer information om hur du kan gå till väga.

Öppettider hittar du under kontakter längst upp till höger.

Senast uppdaterad: 24 mars, 2020